wtorek, 24 lipca 2012

SZARLOTKA Z BUDYNIEM

    Przepis na ciasto znalazłam na blogu "Przy  kuchennym stole", tylko troszkę go zmieniłam. Bardzo podobną szarlotkę piekła kiedyś moja babcia Stefcia, zwana przeze mnie „Kozłówkową”. Tyle że nie dodawała budyniu. Gdy kosztuję szarlotkę, przypominają mi się wszystkie miłe chwile spędzone u babci.


SKŁADNIKI:

CIASTO:       
                                                                                     
·         1 całe jajko i 1 żółtko,    
·         60 dag mąki pszennej,  
·         1 kostka margaryny,                    
·         kubek (180g) kwaśnej śmietany,       
·         20 dag cukru pudru,      
·         2 łyżeczki proszku do pieczenia,   
                     
NADZIENIE:

·         1,5 kg jabłek,
·         garść bułki tartej, 
·         6 łyżeczek cukru kryształu,
·         2 budynie waniliowe lub   czekoladowe, 
·         1/2 łyżeczki cynamonu,
·         mleko.

PRZEPIS:

1.    Składniki ciasta wyrobić na stolnicy na gładkie ciasto.
2.   Jabłka obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach, odcisnąć sok, wymieszać z bułką tarta, cukrem i cynamonem.
3.   Ciasto podzielić na dwie równe części, rozwałkować najpierw pierwszą część i wylepić nią dno natłuszczonej prostokątnej formy. Na ciasto wyłożyć przygotowane jabłka.
4.    Zalać budyniem.
5.    Rozwałkować drugą część ciasta i położyć na budyniu.
6.    Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 1 godziny w temp. 180°C.
7.    Gdy ostygnie, posypać cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. No Madziu... wszystko wygląda znakomicie:D. Trzeba będzie pobawić się w "szefa kuchni":). Gratuluje rewelacyjnego bloga:)/TomekB.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tomek dziękuję za miłe słowa i pierwszy komentarz:) Niektóre z tych smakołyków mam nadzieję będziemy mieć wkrótce okazję zjeść w Waszym towarzystwie:)

    OdpowiedzUsuń