sobota, 11 sierpnia 2012

CYNAMONOWE DROŻDŻÓWKI ZE ŚLIWKAMI


Sobota to mój ulubiony dzień! Poranne śniadanko z mężem, aromatyczna kawa,  drożdżówka, spacer, błogie "nic nie robienie". Była kiedyś taka piosenka, nie pamiętam czyja: "bałagany, bałagany błogie, gdy niczego nie muszę a mogę...". Choć zazwyczaj biorę się też za porządki, to jednak pamiętając o tym, że niczego nie muszę, a mogę. Wtedy nawet porządki sprawiają przyjemność. Dziś zabrałam się również za pieczenie drożdżówek, pysznych, cynamonowych bułeczek, które wynalazłam na moim ulubionym blogu: White plate. Troszkę sobie doprecyzowałam przepis do mojego piekarnika, dlatego odsyłam do oryginału:http://whiteplate.blogspot.com/2012/08/bueczki-z-cukrem-cynamonowym-i-fajny.html



SKŁADNIKI:

NA CIASTO:

·         250 g mąki pszennej,
·         120 ml płynu (pół na pół wody i mleka, lekko ciepłe),
·         30 g miękkiego masła,
·         1/4 łyżeczki soli,
·         10 g świeżych drożdży,
·         2 łyżki cukru,
·         1 jajko.

CUKIER CYNAMONOWY:

·         30 g masła,
·         2 łyżeczki cynamonu,
·         2 łyżki cukru.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1.    Z drożdży, łyżeczki cukru i łyżki wody zrobić rozczyn i odstawić na 15 minut.
2.    Mąkę wymieszać z pozostałymi składnikami, dodać rozczyn i zagnieść ciasto. Powinno być luźne i lśniące. Ciasto przełożyć do miski i odstawić do wyrastania na 30-45 minut.
3.    Masło rozpuścić w garnuszku i ostudzić. Cynamon wymieszać z cukrem.
4.    Z ciasta formować okrągłe bułeczki. Każdą z nich delikatnie posmarować masłem, obtoczyć w cukrze i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zostawiając między nimi 4-5 cm odstępy. Na każdej bułeczce zrobić wgłębienie i ułożyć w nim śliwki.
5.    Odstawić do ponownego wyrastania na ok 20-30 min. W tym czasie nagrzać piekarnik do 180 stp. C. Wstawić bułeczki. Piec ok. 20-25 minut.

3 komentarze:

  1. domowe drożdżówki i dzień od razu wydaje się piękniejszy :)
    i jak one muszą pachnieć!!!
    ps dziękuję za odwiedziny :)
    ps2 polecam zlikwidować weryfikację słowną (czy jak to się nazywa) przy wpisywaniu komentarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. odnośnie tej weryfikacji - pod tym linkiem znajdziesz prostą instrukcję jak się jej pozbyć http://evejank.blogspot.com/2011/01/poncho-i-noworoczna-prosba-uwolnijcie.html
    ps chciałam wysłać linka do Ciebie na maila, ale nie mogłam znaleźć Twojego adresu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu:)
      Udało mi się pozbyć weryfikacji słownej, pozdrawiam ciepło:)

      Usuń