czwartek, 20 września 2012

CHLEBEK BANANOWO - CZEKOLADOWY

Przepis na ten chlebek nie dawał mi już dłuższy czas spokoju i musiałam go w końcu upiec. Szara i deszczowa aura za oknem sprzyja pieczeniu i delektowaniu się takimi rozgrzewającymi smakołykami do gorącej herbatki (polecam karmelową!). Do tego już tylko ulubiony film i żadna pogoda mi nie straszna!:) Przepis, nieco zmieniony pochodzi od Cudawianki z bloga Brulion z przepisami. Nie mogłam powstrzymać się od dodania cynamonu, stąd w smaku nieco przypomina piernik. Smacznego!:)

SKŁADNIKI:

·         150g masła,
·         ½  szklanki cukru,
·         2 jajka,
·         4 dojrzałe banany,
·         1 i 1/4 szklanki mąki,
·         1 łyżeczka proszku do pieczenia,
·         ½  łyżeczki sody oczyszczonej,
·         2 łyżeczki cynamonu,
·         50g gorzkiej czekolady,
·         100g rodzynek.

SPOSÓB WYKONANIA:

1.    Masło rozpuścić w mikrofali,  ostudzić.
2.    W tym czasie czekoladę pokroić na drobne kawałki, a banany roznieść widelcem na jednolitą masę.
3.    Rodzynki pomoczyć w gorące wodzie, odcedzić.
4.    Mąką przesiać do osobnej miski, wymieszać z proszkiem, sodą i cynamonem.
5.    Masło zmiksować z cukrem, a następnie jajkami. Dodać banany, zmiksować.  
6.    Dosypywać powoli mąkę miksując cały czas.
7.    Dodać czekoladę i rodzynki, wymieszać łyżką.
8.    Ciasto nałożyć do keksówki posmarowanej masłem i posypanej bułką tartą i piec w 170 stopniach przez 1h do suchego patyczka.

2 komentarze:

  1. ten dzbanuszek wygląda jak czekoladka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha! czekolada idealnie pasuje do chlebka bananowego

    OdpowiedzUsuń