niedziela, 23 września 2012

SAŁATKA JARZYNOWA

Czy Wasze babcie i mamy przyrządzały taką sałatkę? U mnie królowała ona na każde święta. Ostatnio mam wielki sentyment do powracania do tradycyjnych przepisów. Na nowo odkrywam ich smak i się nimi zachwycam... dają mi poczucie nieprzemijalności i bezpieczeństwa. Gdy je przyrządzam, czuję, że tworzę własną tradycję, trochę zaczerpniętą z przeszłości, a trochę z teraźniejszości. Robię to dla siebie, dla męża i nie tylko dla nas...:)


SKŁADNIKI:

·         5 ziemniaków (wszystkie warzywa średniej wielkości),
·         5 korzeni pietruszki,
·         8 marchewek,
·         mały seler,
·         4 jajka,
·         2 jabłka,
·         4 ogórki kiszone,
·         puszka kukurydzy,
·         pół puszki zielonego groszku,
·         słoik majonezu,
·         śmietana 12% (mały kubek),
·         sól, pieprz.


SPOSÓB  WYKONANIA:

1.    Marchewkę, pietruszkę, ziemniaki i seler obrać i ugotować do miękkości w osolonej wodzie. Najpierw wyciągnąć ziemniaki, potem selera i marchewkę, a na końcu pietruszkę.
2.    Jajka ugotować na twardo. Jabłka i ogórki obrać ze skórki.
3.    Ugotowane warzywa, jajka, ogórki i jabłka drobno pokroić.
4.    Dodać kukurydzę i zielony groszek.
5.    Wymieszać z majonezem i śmietaną. Posolić i popieprzyć.

2 komentarze:

  1. Niby przepis ten sam , a u każdego smakuje inaczej :) Uwielbiam sałatkę jarzynową ! Ja do swojej dodaje musztardy , wtedy robi się taka nutka ostrości:) Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. To tak jak z rosołem;) Muszę spróbować Twojej wersji z musztardą:)
    pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń