czwartek, 6 września 2012

TORTILLA Z KURCZAKIEM


Niektórzy nie lubią towarzystwa w kuchni i wolą pichcić i eksperymetować w samotności. Ja dobrze się tu czuję zarówno sama, jak i w towarzystwie. To danie przyrządzałam wraz z koleżanką, na spotkanie naszego "Lejdis". Zapewne większość kobiet zrozumie potrzebę spotykania się od czasu do czasu wyłącznie w damskim gronie, przy kawce, ciastku lub innych smakołykach:) Dlatego musiałyśmy przygotować na tę okazję coś specjalnego! Zazwyczaj kupowałam gotowe placki tortilli, tym razem zawyżyłam poprzeczkę i je usmażyłam (z przepisu na blogu Kwestia Smaku). Byłam mile zaskoczona smakiem, jak również prostotą wykonania, gdyż byłam przekonana, że wymagają więcej wysiłku. A farsz, jak to farsz, co komu smakuje, tym razem raczej tradycyjny, z tego co było w lodówce:)


SKŁADNIKI:
PLACKI:
·         2 szklanki mąki pszennej,
·         1/2 łyżeczki soli,
·         3 łyżki smalcu,
·         2/3 szklanki gorącej wody.
FARSZ:
·         2 filety z kurczaka,
·         ½ sałaty lodowej,
·         3 pomidory,
·         ½ puszki kukurydzy,
·         3 ogórki gruntowe,
·         papryka czerwona,
·         papryka biała,
·         przyprawa kebab/gyros,
·         ser typu feta,
·         sól, pieprz,
·         oliwa z oliwek.
SOS:
·         mały jogurt naturalny,
·         2 łyżki majonezu,
·         czosnek granulowany,
·         sól, pieprz.

SPOSÓB WYKONANIA:
1.     PLACKI: Mąkę przesiać przez sitko, dodać sól. Smalec roztopić w gorącej wodzie. Wodę z roztopionym smalcem stopniowo dodawać do mąki, mieszając drewnianą łyżką. Połączyć składniki i uformować kulę z ciasta. Chwilkę powygniatać lub mieszać, aby otrzymać miękkie w dotyku i gładkie ciasto. Przykryć luźno folią i odstawić na 1 godzinę.

2.     Z ciasta odlepiać kulki i kolejno rozwałkowywać wałkiem  na cieniutkie placki o średnicy około 18 cm. Placki układać na rozgrzanej, suchej patelni. Smażyć z obu stron po około 30 s., aż pojawią się brązowe plamki.

3.     Aby łatwiej było zawijać tortillę z nadzieniem lub kroić ją na chipsy, usmażone tortille zawinąć w wilgotną ściereczkę. Można je również podgrzać.

4.     FARSZ: Filety z kurczaka pokroić, posolić, popieprzyć i marynować w przyprawie kebab/gyros i odrobinie oleju przez min. ½ godz. Podsmażyć na patelni.

5.     Warzywa i ser dowolnie pokroić, zmieszać z gotowym kurczakiem.

6.     SOS: Jogurt naturalny wymieszać z 2 łyżkami majonezu, czosnkiem granulowanym, solą i pieprzem.

7.  Gotowy farsz podgrzać na patelni i nałożyć go na tortille, po czym zawinąć je w dowolny    sposób. Polać sosem

2 komentarze:

  1. lubię bardzo, właśnie z kurczakiem najbardziej :) choć placków jeszcze sama nie robiłam, więc chylę czoła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To polecam Kasiu, bo jak pisałam, to się okazało bardzo proste;)
    pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń