środa, 14 listopada 2012

CIASTO MARCHEWKOWE "PIERWSZY ŚNIEG"

Uważam że ciasto marchewkowe powinno się piec właśnie w listopadzie. To jeszcze nie piernik świąteczny, ale juz trochę nim pachnie. Do tego lekki puszek w postaci kremowego serka przypomina pierwszy śnieg, który wzbudza taką euforię u dzieci i narzekanie u dorosłych. Ale dla jednych i drugich ciasto marchewkowe w chłodny listopadowy dzień będzie jak znalazł do ciepłej herbatki z sokiem malinowym! Przepis na ciasto cytuję za Liską z White Plate, a pomysł na masę serkową znalazłam na blogu Moje wypieki. Smacznego! U mnie niestety zostały już tylko okruszki:)

SKŁADNIKI:
CIASTO:
·         4 jajka,
·         250 g cukru pudru,
·         185 ml oleju słonecznikowego,
·         300 g mąki pszennej,
·         3/4 łyżeczki soli,
·         1 łyżeczka proszku do pieczenia,
·         1 łyżeczka sody,
·         2 łyżeczki cynamonu,
·         400 g marchwi, obranej i startej na tarce.

MASA SERKOWA:
·         ok. 300 g serka (ja dałam Ostrowię śmietankową),
·         pół kostki masła,
·         pół szklanki cukru pudru,

·         płatki migdałów lub wiórki kokosowe.

SPOSÓB WYKONANIA:

1. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 st C.

2. Okrągłą formę o średnicy 24 cm nasmarować masłem i wysypać mąką.
3. Jajka utrzeć z cukrem, następnie dodać olej.
4. Mąkę, sól, proszek, sodę i cynamon przesiać przez sitko, a następnie połączyć z jajkami. Na końcu dodać tartą marchew.
5. Przelać do formy i piec 1 godzinę.
6. Masło zmiksować z serkiem i cukrem pudrem. Posmarować wierzch ciasta i posypać płatkami migdałów lub wiórkami kokosowymi.

7 komentarzy:

  1. Madziulka:) Przypomniałaś mi o cieście marchewkowym i właśnie dziś piekę z Twojego przepisu:) Ach ten zapach cynamonu i marchewki roztaczający się po moim domu. Dzięki Ci:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A to pisałam ja Kasia N.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Kasiu:) to może uda mi się je upiec jak wpadniecie, pod warunkiem, że moja Kruszynka na to pozwoli;)
    pozdrawiam ciepło:)
    Magda i Natalka

    OdpowiedzUsuń
  4. w grudniu też na pewno smakuje wyśmienicie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Kasiu, zmotywowałaś mnie do nowego posta:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszota!!!! jak poczęstowałam moją rodzinkę to od razu wszyscy prosili o przepis :) Pozdrawiam. hanias ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Madziu,
    przepis niezawodny. Ciasto wszystkim smakowało:)

    Kalina

    OdpowiedzUsuń