środa, 16 stycznia 2013

CIASTECZKA CZEKOLADOWE

Czy lubicie ciasteczka o nazwie "Pieguski"? Jeśli tak, to na pewno posmakuje Wam moja propozycja. Przepis pochodzi z programu "Pyszne 25" Ani Starmach. Zmieniłam jedynie proporcje - dałam mniej czekolady, a zamiast niej dodałam rodzynki. Takie ciasteczka są nie tylko smaczne, ale i zdrowe, bo nie zawierają żadnych konserwantów. I co najważniejsze, przygotowuje się je błyskawicznie. Ja robiłam je nawet bez miksera. Nie wierzyłam tylko w to, że tak rosną i zrobiłam za duże. Następnym razem zrobię ciasteczka wielkości orzecha (jak nakazywał przepis) i je bardziej spłąszczę, to będą ładniejsze.


SKŁADNIKI:
·         120 g miękkiego masła,
·         80 g cukru,
·         1 jajo,
·         250 g mąki,
·         1 łyżeczka proszku do pieczenia,
·         ½  tabliczki  czekolady deserowej,
·         50 g posiekanych orzechów włoskich lub rodzynek.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1.    Czekoladę i orzechy pokroić na malutkie kawałki.

2.    Miękkie masło utrzeć z cukrem (można mikserem). Dodać jajko, wymieszać, stopniowo dodawać też mąkę, cały czas mieszając ciasto.

3.    Na samym końcu do masy dodać orzechy lub rodzynki i czekoladę, wymieszać łyżką.

4.    Z masy formować małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego, kłaść je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i lekko spłaszczyć łyżką. Należy zachować odstępy, gdyż ciastka trochę urosną.

5.    Piec około 10-12 minut w temperaturze 180 stopni.


10 komentarzy:

  1. ale takie duże ciacha są świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie racja, zawsze można uspokoić sumienie, że zjadło się 2 ciastka, a nie cztery;)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak tak tak, uwielbiam pieguski, poza granicami PL ciężko je kupić, więc z chęcią spróbuję je upiec. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. piekłam podobne i jednym słowem - uwielbiam! jedne z najlepszych ciasteczek

    OdpowiedzUsuń
  5. Są rewelacyjne. Piekłam już kilka razy, bo tak nam smakują:-)Dziękujemy za Kubusia Puchatka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Gosiu, że Wam smakują:) Kubuś Puchatek to prezent dla Frania od Natalki:) Ma takiego samego i bardzo lubi go... jeść;)

      Usuń
  6. jakiej mąki używacie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykłej, pszennej, np. poznańskiej. Smacznego:)

      Usuń
  7. Mniam Pyszne :)
    Robiłem Z Siostrą :P
    Do Mąki Dodaliśmy proszek Do Pieczenia :D
    Dzięki Za Przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Wam smakowały:)
      pozdrawiam:)

      Usuń