poniedziałek, 21 stycznia 2013

MUFFINKI STRACIATELLA Z CZARNĄ PORZECZKĄ

Dzień Babci. Znów powracam do wspomnień... do kawiarenki tworzonej przez jedną babcię, od której powstał blog (patrz wyżej i tutaj), do pysznych smaków dzieciństwa. Z jedną babcią kojarzą mi się pyszne parzyki, czyli kluski na parze z konfiturą z borówek, a z drugą knedle ze śliwkami (na które przepis znajdziecie tutaj). Babcie nigdy się nie spieszą, maja czas, aby z wnuczkami obejrzeć "Smerfy", zagrać w "Jedzie pociąg na literę..", zrobią specjalnie dla wnucząt dżem ze śliwek, wyciągną z zakamarków pyszny gęsty miód do zupy mlecznej...
Dzień Dziadka. Pamiętam tylko jednego dziadka, z którym chodziłam codziennie na spacer na Planty. Zabierał ze sobą czerwony termos z herbatą z cytryną oraz obrane jabłko pokrojone na ćwiartki. I stale próbował wytłumaczyć mi, ile miał braci i sióstr, czego nigdy mimo dobrych chęci nie zapamiętałam.
Tęsknię za nimi...
Wczoraj upiekłam muffinki z myślą o moich babciach i dziadziu, ale już nie dla nich, ale dla moich Rodziców, którzy są wspaniałymy dziadkami dla mojej córeczki i mojego chrześniaka. Na razie córeczka jest za mała, aby przygotować własnoręczny prezent, ale myślę, że jak trochę podrośnie, to razem coś przygotujemy:)  
I jeszcze ostatnia refleksja na koniec. Dokładnie rok temu dowiedzieliśmy się, że będziemy mieć Maleństwo i od razu zadzwoniliśmy do rodziców, aby zrobić im prezent na Dzień Babci i Dziadka - myślę, że to był najpiękniejszy prezent!:)





SKŁADNIKI:
·         2 szklanki mąki pszennej,
·         ½  szklanki cukru,
·         cukier waniliowy,
·         1 łyżeczka proszku do pieczenia,
·         1/3  łyżeczki soli,
·         2 duże jajka,
·         ½  szklanki oleju,
·         1 szklanka kwaśnej śmietany,
·         owoce czarnej porzeczki, dżem lub konfitura porzeczkowa.

SPOSÓB WYKONANIA:
1. Czekoladę zetrzeć na tarce lub drobno posiekać.
2. Mąkę przesiać przez sitko, dodać sól, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, cukier zwykły i czekoladę.  Wymieszać w dużej misce.
3.W drugim naczyniu wymieszać trzepaczką mokre składniki: jaja, olej i śmietanę.
4. Mokre składniki wlać do suchych i wymieszać łyżką. 
5.Masą napełniać papilotki do połowy, nałożyć pół łyżeczki dżemu i przykryć ciastem do 2/3 wysokości. 
6. Piec w 190*C przez około 20 – 25 minut.

Uwaga! Nie dawać zbyt dużo dżemu, gdyż może wypłynąć, najlepiej gdyby to były świeże owoce lub z konfitury.

3 komentarze:

  1. Piękny wpis.
    Zapraszam do mojej akcji "Smakołyki dla Babci i Dziadka"
    http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/smakolyki-dla-babci-i-dziadka
    Pozdrawiam
    Moniczka

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój wpis mnie zauroczył, więc proszę o przesłanie na mojego maila mbukowska@gmail.com adresu do wysłania nagrody niespodzianki. Gratuluję i pozdrawiam.

    Zapraszam do lektury posumowania akcji.
    http://moniczkawkuchni.blogspot.com/2013/01/podsumowanie-akcji-smakoyki-dla-babci-i.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę:) Dziękuję za wyróżnienie:)

    OdpowiedzUsuń