środa, 23 stycznia 2013

PIEROŻKI Z CIASTA FRANCUSKIEGO ZE SZPINAKIEM I FETĄ

A teraz ręka do góry, kto nie cierpiał szpinaku w dzieciństwie? Moja ręka jest już w górze:) Jednak takiego niejadka jak ja wtedy trudno było zadowolić czymkolwiek poza babcinym dżemem, plackami ziemniaczanymi i parzykami;) Ale smaki się zmieniają, zwłaszcza gdy wypróbuje się dany produkt w różnych kombinacjach. Przepis, który dziś proponuję wyjątkowo zadowolił moje kubki smakowe, choć dziś już zdecydowanie do niejadków nie należę, bo inaczej nie byłoby tego bloga. Smacznego!

SKŁADNIKI:
·         opakowanie ciasta francuskiego,
·         250 g szpinaku świeżego lub mrożonego,
·         ser typu feta,
·         sól, pieprz,
·         gałka muszkatołowa,
·         2 ząbki czosnku,
·         jajko.

SPOSÓB WYKONANIA:
1.    Szpinak podsmażyć na patelni, aż liście się skurczą i wyparuje woda. Doprawić solą (niewiele, bo ser feta jest słony), pieprzem i gałką muszkatołową. Czosnek przecisnąć przez praskę i dodać. Jeżeli jest to świeży szpinak, należy go pokroić. Ja zawsze robię to po usmażeniu, bo jest go wtedy o wiele mniej, jest miękki i łatwo się kroi.

2.    Gdy szpinak wystygnie, połączyć z fetą.

3.    Ciasto francuskie pokroić na kwadraty. Na każdy z nich nałożyć farsz i zakleić składając na pół w trójkąty.

4.    Jajko rozbełtać widelcem. Posmarować pędzelkiem pierożki.

5.    Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 20 min. w temp. 200 stp. C.

4 komentarze:

  1. O tak do szpinaku musiałam dorosnąć, a teraz go uwielbiam ,takie pierożki też robię, tylko zamiast fety dodaję ser bałkański(np.z lidla), jest trochę delikatniejszy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu, ciekawy pomysł z tym serem bałkańskim, muszę spróbować:) Póki co próbowałam jeszcze z ricottą, też pycha:

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja na farsz kładę kurczaka poprzednio ugotowanego w naczyniu parowym . Smakuje wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne pierozki wsam raz na wigilie a moze by tak z samymi pieczarkami i cebulka???????

    OdpowiedzUsuń