środa, 9 stycznia 2013

ROGALIKI MARCHEWKOWE

Jak widzicie, dotrzymuję słowa i spełniam moje postanowienie noworoczne - publikuję kolejny post:) Choć moje przepisy będą się nieco różnić od tych zeszłorocznych. Zmiana polega na tym, że większość z nich będzie szybka w przygotowaniu, gdyż przy maleńkiej córeczce muszę ograniczyć czas spędzony w kuchni do minimum. Dziś proponuję rogaliki marchewkowe, na które przepis otrzymałam od Patys i zrobiły u nas w domu wielką furorę. Dzisiejsza seria rogalików już prawie zniknęła, a mąż z miną niewiniątka czmychnął do pokoju z pełnym talerzem rogalików i kubkiem mleka, po czym zapytał: "Upieczesz je też jutro?":)




SKŁADNIKI:

·         200 g marchewki startej na drobnych oczkach ( 2 bardzo duże sztuki),
·         250g  masła lub margaryny,
·         2 szklanki mąki,
·         2 łyżki cukru pudru (+ 1 łyżka do posypania),
·         łyżeczka cukru z wanilią lub cukru waniliowego,
·         na nadzienie: gęsta marmolada (u mnie z dzikiej róży) oraz nutella.

SPOSÓB WYKONANIA:
1.    Wszystkie składniki zagnieść i rozwałkować ciasto podsypując mąką. Ilość mąki może wymagać skorygowania w zależności od soczystości marchewki.

2.    Podzielić ciasto na trzy części, rozwałkować i powycinać po 8 trójkątów.

3.    Trójkąty smarować marmoladą lub nutellą, po czym zwijać w rogaliki zaczynając od podstawy trójkąta.

4.    Wyłożyć na blachę pokrytą papierem do pieczenia. Piec 30 minut w 180°C, aż będą chrupiące.

5.    Posypać cukrem pudrem.


 

5 komentarzy:

  1. marchewkowe? jeszcze takich nie widziałam :)
    uściski dla córeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Kasiu:) My też cię pozdrawiamy z Natalką:)
    A rogaliki są pycha, kruchutkie i mięciutkie, polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez polecam , wyszły bardzo pyszne :) Zrobiłam z marmoladą pomarańczową i szybko brakło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Upieklam wczoraj i polecam - pyszne, pachnace, maslane... palce lizac :) A marchewka sprawia, ze maja sliczny kolor ! Pozdrawiam - Ummi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój ulubiony przepis :) Nie raz korzystam z niego. Rogaliki są przepyszne, wszyscy się nimi zajadają :) Polecam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń