środa, 30 stycznia 2013

ZUPA Z SERKÓW TOPIONYCH Z PULPECIKAMI

Dziś, gdy byłam z córeczką na spacerze, poczułam pierwszy powiew wiosny. Wiem, wiem... uśmiechacie się, że to przecież środek zimy, a do wiosny kalendarzowej jeszcze 50 dni. Ale cóż zrobić jak dla mnie zima traci swój urok tuż po świętach i czekam z utęsknieniem na moją ulubioną porę roku, gdy przyroda budzi się do życia i tchnie we mnie nowe pokłady energii. Dla niedowiarków mam  2 dowody na rychły koniec zimy. Pierwszy - temperatura - dziś prawie 10 stopni na plusie! Drugi - w sklepach pojawiły się prymulki i tulipany... bałwany drżyjcie i topniejcie!;) Ale zanim to się stanie, to na pocieszenie serwuję dla Was rozgrzewającą i aromatyczną zupę z serków topionych z pulpecikami!:) Smacznego:)



SKŁADNIKI:
·        marchew,
·        pietruszka (korzeń + nać),
·        kawałek selera,
·        3 ziemniaki,
·        sól, pieprz,
·        zioła prowansalskie,

·        ½ kg mięsa mielonego,
·        ok. 2 łyżki kaszy manny,
·        1 jajko,

·        3 serki topione,
·        3 – 4 łyżki jogurtu naturalnego,

  
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1.    Marchew, pietruszkę i selera, obrać i zetrzeć na tarce. Obrane ziemniaki pokroić w kostkę. Wrzucić do garnka z wodą, posolić  i zagotować.

2.    Mięso mielone wymieszać z jajkiem i kaszą manną. Dodać sól, pieprz i ulubione przyprawy w zależności od mięsa, z którego robimy pulpety. W rękach wyrobić z mięsa kuleczki wielkości orzecha i kłaść na gotującej się wodzie z warzywami.


3.    Gotować ok. 45 min. na wolnym ogniu. Doprawić ziołami prowansalskimi i w razie potrzeby solą i pieprzem.

4.    Serki topione rozbełtać w misce. Ja najpierw kroję je nożem, a później mieszam trzepaczką z jogurtem. Dolać chochelkę gorącej zupy, wymieszać i wlać do garnka. Gotować jeszcze 10 min.


5.    Przed podaniem posypać pietruszką. Podawać z grzankami lub świeżym pieczywem.

1 komentarz:

  1. Moja sąsiadka gotuje tą zupę i jest naprawdę smaczna. Twoja wygląda równie apetycznie.

    OdpowiedzUsuń