poniedziałek, 11 lutego 2013

MOJA ZWYCZAJNA ALE PYSZNA OGÓRKOWA

Są zupy, które noszą taką samą nazwę, a u każdego smakują inaczej, tak jest na przykład z rosołem, pomidorową, czy ogórkową. Sekret smacznej ogórkowej tkwi w ogórkach:) Ja mam to szczęście, że dostaję od teściów ogórki kiszone domowej roboty, z których można wyczarować apetyczną zupkę:) A ponieważ zupy są mało fotogeniczne, dołączam na zdjeciu namiastkę wiosny... może ją też wyczaruję:)



SKŁADNIKI:

·         4 skrzydełka z kurczaka,
·         5-6 średnich ogórków kiszonych + woda z kiszenia ogórków,
·         marchew,
·         pietruszka,
·         kawałek selera,
·         3 ziemniaki,
·         mała torebka ryżu,
·         sól, pieprz,
·         2 liście laurowe,
·         ziele angielskie,
·         majeranek,
·         3 – 4 łyżki śmietany 12%,
·         2 łyżki mąki.
·         natka pietruszki,
·         koperek.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1.    Skrzydełka umyć, zalać wodą i zagotować.

2.    Ogórki, marchew, pietruszkę i selera zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Ziemniaki pokroić w kostkę. Wrzucić do garnka z gotującymi się skrzydełkami. Dodać sól, pieprz i przyprawy.

3.    Wlać szklankę wody spod ogórków.

4.    Gotować ok. pół godz. Dodać ryż i gotować jeszcze 15 min.

5.    Zabielić śmietaną wymieszaną dokładnie z mąką i chochelką zupy.

6.    Posiekać koperek i natkę, dodać do zupy.

5 komentarzy:

  1. Masz całkowitą rację :) Ja też kiszę ogórki sama,ale mój problem polega na tym, że od razu znikają. Co do ogórkowej, to nigdy chyba nie uda mi się taka jaką robiła moja babcia :/

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie też się robi ogórkową z domowych kiszonych ogórków - najbardziej lubię taką kwaskową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak jak napisałaś zwyczajna ale PYSZNA!!! do tej pory robiła ją moja mama a i mnie się udało.
    pozdrawiam. hanias

    OdpowiedzUsuń
  4. Często te najzwyklejsze potrawy okazują się najpyszniejsze. Kwaśna, domowa ogórkowa to jedna z moich ulubionych zup.

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowa, z własnych ogórków - nie ma lepszej. W ciąży tylko taka bardzo kwaśna mi smakowała :) Z pozdrowieniami Kasia7775

    OdpowiedzUsuń