wtorek, 16 lipca 2013

CHŁODNIK Z BOTWINKI

Długo nie pojawiał się w Mojej domowej kawiarence nowy przepis, a to za sprawą częstych spacerów, wycieczek i pikników, które wypełniają moje dni spędzone z córeczką. Dodatkowo dochodzi moja druga logopedyczna pasja i mój drugi blog - W Krainie Logopedii, który ukazał się w nowej odsłonie i rusza pełną parą!:) Tak to już jest, gdy człowiek ma kilka pasji, a do tego najsłodszą Kruszynę pod słońcem w domu i czasu stale brak... Dlatego nadal cenię szybkie i zdrowe dania, takie jak ten chłodnik, polecam!:)



SKŁADNIKI:

 

·         pęczek botwinki,
·         duży jogurt,
·         świeży ogórek,
·         2-3 ugotowane jajka,
·         pęczek koperku,
·         sól, pieprz,
·         sok cytrynowy,
·         ząbek czosnku.

 

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:


1.Botwinkę dokładnie myjemy, kroimy w kostkę razem z łodygami i zdrowymi liśćmi.

2. Wrzucamy do garnka, zalewamy niewielką ilością wody i gotujemy do miękkości z rozgniecionym ząbkiem czosnku. Wody powinno być tyle, żeby była w całości przykryta.

3. Kiedy zupa przestygnie, blendujemy ją.

4. Dodajemy jogurt, i ogórek w kostkach, doprawiamy do smaku. Można dodać również trochę soku z cytryny.

5. Posypujemy posiekanym koperkiem i chłodzimy.
 
6. Przed podaniem dodajemy ugotowane, pokrojone jajko.


1 komentarz:

  1. Uwielbiam chłodnik. Ja dodaję jeszcze rzodkiewkę lub kalarepę :) hanias

    OdpowiedzUsuń